※기록용.

According to the DSM-IV-TR, persecutory delusions are the most common form of delusions in schizophrenia, where the person believes "he or she is being tormented, followed, tricked, spied on, or ridiculed." In the DSM-IV-TR, persecutory delusions are the main feature of the persecutory type of delusional disorder. When the focus is to remedy some injustice by legal action, they are sometimes called "querulous paranoia".

Perpetrators of stalking behavior may have persecutory delusions. In cases where reporters of stalking behavior have been judged to be making false reports, a majority of them were judged (by the same people) to be delusional.


American Psychiatric Association 
http://www.psych.org


한줄 요약 : 정신과 치료가 필요한 정신질환.(그리고 피해망상증이 "스토킹 행동"과 관련이 깊다는 건 참 많은 걸 시사한다.ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ)




어제 옛날 이야기하다보니 추억 돋아서 또 좀 찾아봄. 조흔거 많은거 같아서 참고용.
그런데 사실 내용보다 블로그에 걸린 피아노곡에 꽂힘........(........)
http://blog.naver.com/hwjeon1109/90142523490




delusion이란 단어를 매우 좋아합니다.
생활이 망상망상 하니ㅋㅋㅋㅋㅋ 뇌구조 중에서도 망상체를 참 좋아했는데(물론 망상체의 망상은 그 망상이 아니지만;;)ㅋㅋㅋㅋㅋ
 그렇지만 피해망상은 안 함.-_-;;;;;;;;;; 심지어 내가 피해자여도...ㅋ 긍데 주변은 왜 이렇게 피곤한가.........-_-....

................그리고 영어공부 좀 해야겠네요........ 안 보니까 까먹고 낯설어지고 뭔 말인지 모르겠다..........(.............)
하여튼 이놈의 영어는 평생 내 발목을 질질 물고 늘어질 것 같............ㅁㄷㅈ곻;;ㅓㅁ랴ㅓ;ㅁ



 
2014. 6. 3. 14:16

+ Recent posts